פיג'ואדה

2009-12-28 14:31

אז אחרי כמה וכמה הצלחות במטבח החליט בעלי שאני מוכנה למשהו גדול וביקש - פיג'ואדה לחג המולד. קראתי כמה וכמה מתכונים, קנינו יחד מצרכים, קראתי עוד כמה מתכונים, לקחתי מאמא כמה עלי דפנה, ויאללה, לעבודה. התחלתי ב 14:30 ואכלנו בסביבות 18:30 עם שני חברים של בעלי שגם הם מברזיל. הרבה עבודה, אבל היה שווה כל דקה וגם נשאר לנו לעוד שבוע שלם. כדי לא לשכוח, הינה סיכום העניין, לפעם הבאה:


אז ככה, זה דיי פשוט (אבל לוקח הרבה זמן...)
אני הכנתי קילו שועית, אבל אפשר בהחלט להתחיל עם חצי קילו. זה יספיק לארוחה אחת ל 6 אנשים בתנאי שהם לא ברזילאים.

אז...שועית שחורה
נקניקיות שאוהבים, קבאנוס, ואיזה בשר שמתאים לגולאש - אני קניתי נתח בשר צלעות +עצם אחת או שתיים של עגל - לטעם.
שני בצלים גדולים, עלי דפנה, ושמן כלשהו.

את השועית משרים במיים מהלילה לפני. עכשיו, כדי שלא יהיו גזים, לפני התחלת ההכנה אני קודם כל מרתיחה את השועית בסיר עם מיים. אחרי הרתיחה מסננים. את הגזים אתה תראה כקצף בראש הסיר.

עכשיו, אם יש סיר לחץ, אפשר לבשל חצי שעה (מזמן הרתיחה בסיר) את השועית עם כ3 ס"מ מיים מעל לשועית. זה מקצר מאוד את זמן ההכנה. אם לא, אז צריך לבשל את השועית כשעתיים או יותר עד לריכוך. בלי תבלינים, רק עם 3-4 עלי דפנה.

בזמן שהשועית מתכוננת, מכשירים את הבשר אם צריך (חצי שעה במיים קרים ואח"כ חצי שעה במלח גס שמפוזר עליו. אח"כ שופכים את כל הנוזלים והדם שניגר מהבשר).

כשבשר מוכן לבישול, מחממים מחבט עם שמן ומוסיפים את הבצלים שקצצנו קטן (לא צריך מאוד מאוד קטן...כמו לסלט). כשהבצל שקוף מוסיפים את הבשר (הכל או חלק, תלוי בגודל המחבט ובכמות הבשר) ומטגנים עד להשחמה ושהבשר הטרי אינו אדום אלא חום. אה, שכחתי, עם הבשר כדאי להוסיף גם 2 שיני שום קצוצות.

עכשיו, כשהשועית מוכנה והבשר הוכן, מכניסים את הבשר לסיר השועית, עם העצם ומוסיפים מלח (אם זה חצי קילו שועית אז להתחיל מכפית שטוחה ולטעום בהמשך), וכפית שטוחה של פלפל שחור (אפשר קצת צ'ילי אם אוהבים חריף).
מביאים הכל להרתחה ואז מכסים ומבשלים על אש נמוכה לפחות שעה, וכל המרבה הרי זה משובח. צריך לערבב מדיי פעם כי למטה נדבק. התערובת צריכה להיות לא מוצקה מדיי, ולא מיימית מדיי. אם אחרי שעה יש יותר מדיי נוזלים, אפשר להמשיך לבשל ללא המכסה על אש גבוהה יותר עד שהנוזלים מתאדים לרמה הרצויה.

לפני הסוף, להכין סיר אורז טרי טרי וכשהכל מוכן, לזלול בהנאה עם כוס יין אדום  או בירה קרה!!!
אפשר גם להכין פארופה (בעלי הכין) מפירורי לחם עם קצת בצל מטוגן, תבלינים ונקניקיות או קבאנוס.
:-)

קודם